Er zijn dingen gebeurd
Spel Jacobien Elffers en Romy Roelofsen / Research en redactie Femke van Heerd en Monique Seignette / vormgeving  Judith Hofland / Regie Gable Roelofsen

Na uren dromen in de trein, kunnen we het gevoel hebben tot onszelf te zijn gekomen, dat wil zeggen, weer in contact te zijn gebracht met emoties en ideeën die belangrijk voor ons zijn. Het is niet per se het gemakkelijkst om thuis ons ware zelf te ontdekken. De meubels houden ons voor dat we niet kunnen veranderen, omdat zij dat ook niet doen; de huiselijke omgeving kluistert ons aan de persoon die we in het dagelijks leven maar misschien niet in ons diepste wezen zijn. Hotelkamers bieden ons een vergelijkbare gelegenheid om los te komen van onze geestelijke gewoonten. Wanneer we in een hotelbed liggen en het volkomen stil is in de kamer, afgezien van het suizen van een lift, zo en nu dan, ergens ver weg in het gebouw, kunnen we een streep zetten onder alles wat aan onze aankomst voorafging en in vogelvlucht tal van gebeurtenissen uit ons leven doornemen waar we nooit bij stil hadden gestaan. We kunnen ons leven bezien vanaf een hoogte die we nooit zouden hebben bereikt te midden van onze alledaagse beslommeringen- daarbij subtiel geholpen door de onbekende wereld om ons heen: door de verpakte zeepjes op de rand van de wastafel, de verzameling flesjes in de minibar, de menukaart waarmee de roomservice ons nachtelijke maaltijden in het vooruitzicht stelt en het uitzicht op een onbekende stad die zich vijfentwintig verdiepingen lager in stilte roert. 
(Bron: DE KUNST VAN HET REIZEN van Alain de Botton.) 

Een montage voorstelling. We doen research met een soort redactie naar bovenstaande tekst en aanverwante onderwerpen. Een jonge planologe reist door europa. Met in haar hand het dagboek van haar vader en haar oma aan de telefoon. Een voorstelling over de stad, structuren, herinneringen en het lichaam. 

Materiaal wordt vergaard door 2 actrices, twee jonge journalistes, een jonge stedenbouwkundige, een theatervormgever en de regisseur. Samen vormen ze een soort denktank en voeren ze de redactie van deze voorstelling. 

Tekst opgebouwd uit teksten die voor andere doeleinden geschreven zijn dan het theater. Over de structuur van steden, ons bewustzijn, onze snelwegen, de muziek van mozart, hersengolven en hoogpolig hoteltapijt.